SURECO Bersama MuhibahDotNet

SIAPA LAGI YANG NAK TOLONG ORANG KITA JIKA BUKAN KITA SENDIRI

Sunday, December 10, 2006

BERMINAT UNTUK MENJADI AHLI SURECO? - KLIK DISINI

Skim Guna Sendiri (Home Shopping)

Strategi perniagaan dan pelan tindakan ini disusun berdasarkan kepada pelan pemasaran SURECO yang telah diluluskan oleh pihak berkuasa. Ianya hanya sebagai panduan umum untuk ahli-ahli SURECO naungan Muhibah Dot Net bagi menyusun strategi perniagaan. Ini bukanlah perlaksanaan SKIM CEPAT KAYA yang ditegah oleh pihak berkuasa.

(SILA KLIK IMEJ UNTUK PAPARAN YANG LEBIH JELAS)

Jadual 1 : Contoh Pembelian Barangan - 100PV

* Contoh pembelian berbentuk hamper untuk sekeluarga


SASARAN PELAN TINDAKAN YANG KAMI SYOR UNTUK DILAKSANAKAN

Contoh mudah untuk mencipta bonus bulanan RM25,000.00 dalam 4 peringkat sahaja (Pangkat SA pada peringkat/bulan ke tiga dan SE pada peringkat ke empat)

Syarat minima untuk menerima BONUS adalah dengan mengekalkan PV bulanan sebanyak 85PV sahaja. Dengan anggaran perbelanjaan sekitar RM120.00 - RM125.00. Walaubagaimanapun untuk memudahkan, pengiraan contoh yang diberikan di bawah adalah berdasarkan nilai PV sebanyak 100PV dengan perbelanjaan sekitar RM150.00. Semakin besar belian bulanan yang dibuat oleh semua ahli, semakin besarlah nilai PV yang diperolehi. Maka semakin besarlah juga jumlah BONUS yang akan dinikmati.

Jadual 2 : Pelan Tindakan Dan Sasaran


Sungguh mudah, jadual diatas hanya menggariskan aspek belian barangan untuk kegunaan sendiri. Tiada tekanan untuk menjual barangan kepada pihak lain.

Terasa sukar untuk mencari atau menaja downline (rakan kongsi)?. Mulakan dengan ahli keluarga yang terdekat seperti adik-beradik, sepupu, ayah/mak/anak saudara. Kemudian beralih kepada rakan setempat kerja, rakan serumah, ahli kariah surau/masjid, rakan main bola, rakan usrah dll. Tak mungkin kita tak mempunyai 6 orang individu yang rapat dengan kita. Yang penting, kita perkenalkan kepada mereka apa yang kita buat. Tak kenal, maka tak cinta.

Jadual 3 : Perbandingan Pelaburan Yang Dibuat Dan BONUS Yang Diperolehi (Berdasarkan Jadual 2 Di Atas)


Pulangan pelaburan (pembelian) kita melebihi 25 kali ganda dalam masa 4 (empat) bulan. Ini lebih baik dari apa yang dicanangkan oleh skim cepat kaya yang dilarang keras oleh pihak kerajaan.

Apa yang jelas perbezaannya, kita berniaga mengikut lunas undang-undang disamping produk yang digunakan menepati syariat Islam tanpa ada unsur-unsur syubahah dan haram.

Katalah kita buat secara MALAS-MALAS dan kita dan rangkaian kita hanya melakukannya 50% dari potensi yang ada, maka kita masih berpotensi memperolehi bonus sekitar RM10,000.00 sebulan

Jika kita dan rangkaian kita masih lagi MALAS-MALAS ketahap yang paling TERUK dan hanya melakukan 10% dari potensi yang ada, maka kita masih lagi berpotensi memperolehi bonus sekitar RM2,500.00 sebulan.

APA YANG PENTING, BERGERAKLAH WALAUPUN LAMBAT KERANA ITU LEBIH BAIK DARI TAK BERGERAK LANGSUNG. MOGA-MOGA DENGAN PERGERAKAN KITA ITU, KITA AKAN SAMPAI JUGA KE PUNCAK KEJAYAAN YANG KITA INGINKAN BERSAMA


CARTA ORGANISASI DOWNLINE YANG DICADANGKAN
(TAHAP 1 SAHAJA YANG DITUNJUKKAN - SILA ULANG UNTUK TAHAP SETERUSNYA)




Labels:

LANGKAH PERMULAAN YANG BIJAK KEARAH PEMELIHARAAN KESIHATAN SECARA MENYELURUH